reklama

Americký sen, alebo iba bežný deň?

Som rada, že som konečne na vlastné oči mohla spoznať krajinu fast- foodov, obéznych, menej inteligentných ľudí... No počkať, to som počúvala pred tým, než som tam prišla! Je totiž pár informácii či zážitkov, ktoré mi zmenili pohľad na tieto, a kopu ďalších vecí.. Nejde o popis navštívených miest, skôr o postrehy ktoré na mne zanechali dojem...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Po lete, ktorý mi trvá ako cesta z Bratislavy domov, vystúpim v neskutočnom teple,vlhku - Miami. Emigračná kontrola napriek kadejakým príbehom prebehla s prianím pekného pobytu, a rýchlym zhrnutím toho, čo si nesmiem nechať ujsť. Výjdem pred letiskovú halu, dýcham ťažký vzduch, obzerám sa... hneď pri mne stoja dvaja ľudia , s otázkou ako mi treba pomôcť, a nestihnem sa nadýchnuť, hneď to smeruje k družnej debate odkial som, kam idem, čo potrebujem.. Ostávam v miernom šoku... A ostala som ešte toľko krát! Vždy keď som študovala mapu metra, alebo si len krátila chvíľu pozeraním na ňu, keď som stála pri automate na lístky, pred tabuľou s menu v reštaurácii.... Strávte ako turista jeden deň u nás, chcite poradiť, niečo vedieť... a potom aj vy zažijete mierny kultúrny šok z takej ochoty? priateľskosti? Neviem, každopádne chvíľu mi trvalo kým som si zvykla. Zo začiatku mi to prišlo až sem tam nepríjemné, keď som vážne nebola stratená, a vážne som nič nehľadala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Táto otvorenosť, priateľskosť je veľmi odlišná od tej našej. Možno by som to nazvala že ľudia chodia s otvorenými očami, keď idete ráno po ulici z domu, a každý Vás pozdraví. Alebo keď si kýchnete v autobuse, pri behu, a zaznie známe " bless you", ktoré mi istý čas po návrate aj veru chýbalo. Narozdiel od iných krajín sa človek cíti , že je vítaný, aj keď je cudzinec. Chcite pomoc v Rakúsku , a v USA. Možno je to tým, že všeobecne tam panuje idea, že predsa všetci sme odniekiaľ, tak si pomôžme. 

A teraz typický obraz... fast food , obézni,či hlúpu ľudia... alebo názor milióna ľudí. Milióna, z ktorého USA navštívilo možno 100. Fast foody sú všade. Amerika je veľka krajina, áno, je ich veľa.A veľmi veľa rôznych... za celý čas som napr taký Mcdonald nenavštívila ani raz. Prečo, keď si môžem vybrať " lepšiu" alternatívu. Jasné, ale veď tiež si tam rovnako objedná hamburger a hranolky. Áno, ale aké!! Od Mcdonaldu to má kilometre ďaleko. A nakoniec, vedľa je talianska reštaurácia, oproti fresh šaláty a ovocie, výber ma každý. Nie je to len o pizzi a cole! Jasné veľa ľudí funguje na polotovaroch, ale " 100 ľudí,100 chutí".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalej mi nedá nespomenúť pomerne častú situáciu. Čítam článok o pre nás bizardnom nápade. O nápade ktorý ale vynáša milióny. V diskusii pod článkom je veľa komentárov typu " to môže vymyslieť len Američan" , alebo " jasné, Amerika" . Ale prečo tento postoj. Vymyslíte niečo také vy. Je to predsa o nápade, o myšlienke, kritizovať vie každý, ale keď je z ničoho niečo, asi na tom niečo bude. A nech je to kľudne opäť z USA.

Nejdem USA vychvaľovať do nebies.. Aj keď nebudem tvrdiť že ma niečo nechytilo za srdce. Napríklad aj to, že ťažko nájdete Američana ktorý by od začiatku dokonca nadával na všetko od politiky cez štát,život....A to hovorím aj o ľudoch, ktorí sa maju priemerne, alebo na americké pomery podpriemerne. U nás je hneď všetko zlé a máme sa zle. A teraz nejdem polemizovať o tom či to tak je alebo nie. V Amerike jednoducho JE život ľahší. Je ľahši z hľadiska toho, že základne veci ako benzín,potraviny, bývanie, sú dostupné. Sú dostupné aj keď nevykonávate vysoko kvalifikovanú prácu. Je to o tom, že ak pracujete, a nemusíte byť generálny riaditeľ, môžete slušne bývať, mať auto, dopriať si aj dovolenku. Veľa vecí kktoré sú napr. aj u nás luxusom, je tam štandartom.Nie, niesom z rozprávky a viem že je kopec ľudí na pokraji biedy, bezdomovcov, a nejdem ani rozoberať aké je ťažké sa tam dostať, presadiť, to je na iný článok. Ale dá sa to. Amerika má však v prvom rade na to vytvorené podmienky

Katarína Roháčová

Katarína Roháčová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka medzinárodných vzťahov a diplomacie. Malý - veľký cestovateľ. Rada sa obklopujem ľudmi, pri ktorých môžem ďalej rásť. Moje ego rozhodne nie je také veľké, aby neprijalo rady. Hlavne tie dobré, ktoré majú pre mňa veľkú hodnotu.Aj silné ženy sa vedia zapotiť pri otváraní konzervy :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu